jangan pandang rendah dekat orang yang tak ada pelajaran :)



Ijazah tak menjamin kejayaan masa depan, tapi usaha dan keberkatan, ijazah itu hanya sebagai sampingan, jgn memandang rendah orang lain kerana anda tidak kenal dan tak tahu apa cerita sebenar mereka. Ingat tu :)kalau ada semangat, tapi diri sendiri tak nak berubah. Pun akan gagal. Disiplin, kerjasama, kertebukaan, ikhlas, jujur dan amanah, perlu ada demi menghindar yang haram dan memanggil yang halal. Jangan dengki dengan rezeki orang lain, insyaAllah Allah akan beri rezeki untuk kita. Di mana ada usaha, di situ ada kejayaan. Allah akan memberi ganjaran untuk orang yang berusaha. Tak kira bangsa, pangkat, agama dan kejahilan diri. yang penting kita perlu kenal erti bersyukur atas apa yang diberikan. Rezeki masing2 :)

aku pun pernah jugak berlajar , ambik kemahiran . sekarang mmg orang cari kemahiran je .Jadi, kepada korang semua yang di luar sana ada diploma, ijazah, dan lain2 tu. Jangan nak kelamm sangat okey? Kadang-kadang, abang yang ayam pasar malam tu lebih baik hidupnya berbanding diri kita yang masih terkontang kanting mencari jalan hidup yang kita nak. Menerima apa yang datang itu lebih baik dari mengharap sesuatu yang kita takkan dapat .

ni antara contoh video dari CandidSyndrome , jgan pandang rendah kat orang yang tak berpelajaran ;)